I've just seen a face

Det är så skönt på gymnasiet!

Gigantisk skillnad från högstadiet. Alla är mognare, trevligt folk och gemensamma intressen. Det handlar inte om att vara cool längre. Var bara dig själv - och du lyckas. Jag visste att det skulle bli tufft med plugg på linjen jag läser på Folkunga, och det är det verkligen. Upptrappning från innan? Defenitivt. Men än så länge går det faktiskt bra. Mycket eget ansvar - vilket passar mig utmärkt. Men det som är roligast är att vi har 2 långa musik-pass i veckan och en kör-lektion, yaaaaaay :)))) So far - So good.



Bild från St. Albans i England

CIAO


It takes a fool to remain sane!

Jag ÄLSKAR The Ark!!

Idag slutade vi 13.40, underbart skönt. Satt på bibloteket med mina historia-böcker ett tag och gick sen ner på stan för att möta Emma ♥
Köpte en tygväska som jag funderar på att lämna tillbaka, duktigt.
Nu ska jag vänta en stund och sedan röra mig bortåt spåret för att springa en runda och försöka vara nyttig.
& sen plugga musik med :)



CIAO

Let's play a lovegame

Halloooj :)
Har varit i Loftahammar med Amanda i helgen, haft en av de mysigaste & roligaste helgerna på länge. Sov i deras stuga. Och vad har vi gjort? Sett tre filmer, ätit godis, åkt båt, varit på marknad, pluggat musik och en kväll bara suttit och chillat på ett berg med utsikt som sträcker sig så långt ögat kan nå över horisonten ♥









Take that

Sov hos Gabbi inatt, och förvånande nog så kom vi faktiskt upp imorse :) Dock är Gabbi lite halv sjuk, förkyld och sånt. Stackaren.

Var på Tornhagsskolan idag och hälsade på när vi hade håltimme. Shit vad man saknar allt, tro det eller ej! Kul att säga hej till lärarna iaf :)





CIAO

What If

Imorgon byter jag klass! Kommer verkligen sakna alla i E :( Men vi går ju på samma skola, vi ses ju ändå liksom. Och ÄNTLIGEN i samma klass som minna babes, yeeeeeeeeeeeeees!!!! ♥♥

Spände tandställningen idag, myspys. Nu kan jag ta djävulen i handen och traska ner till helvetet där jag kommer att befinna mig den närmsta veckan. Och när värken går över och jag börjar hitta vägen ut från helvetet, då kommer skavsåren som gör att man inte kan äta. Så jag kan lika gärna göra mig hemmastadd där nere för ett tag framöver.




CIAO

Superstar

Igår kväll kollade jag, amanda & gabbi på The Ark och Amanda Jenssen. Två av sveriges absolut största stjärnor, om du frågar mig! Innan The Ark mötte vi Jacob och Alex med, så kvällen spenderades med de två också.
Jag älskar the ark!! ♥

Måste också lägga ut min och Julias konversation från nollningen i fredags kväll.
Julia: Så det här är plaskis...
Jag: Yes. Och du ser de där sälarna? Jag tror att du skulle gilla de!
Julia: Jahaa, okej. Men jag ser att de också har hink och spade till dig! Vad kul för dig!
Jag: Jaså du, men de har skaffat grävskopa till dig!
Julia: GRÄVSKOPA ÄR COOLARE ÄN HINK OCH SPADE! osv..


hahahahaha, niiice.



Imorgon är det skola. Spännande att se om och hur det blir med klassbytet :)

CIAO

Fly me to the moon

Jag ber veerkligen om ursäkt för min dåliga uppdatering!
Som bekant har veckan varit full av gymnasiets inspark, aka nollning. & Så kom jag i klassen SP1E, som förövrigt är en bra klass, men alltså inte med mina brudar. Ska byta nästa vecka ♥

Nu sitter jag hemma hos farmor och farfar som inte är hemma utan i stan. Familjen är i Blekinge. Senare ikväll ska jag träffa gabbi & amanda, och ev. dra en titt på The Ark & Amanda Jenssen som är i kungsträdgården och kanske äta på stan :)

Har inga bilder på denna dator, så det blir tråkigt inlägg. Hoppas verkligen INTE att jag tappar läsare nu! Fortsätt läsa, mina vänner! Från nästa vecka kommer jag bli mer duktig här, promise.

CIAO

0

Hinner inte blogga! Ledsen.
jag är en nolla. säger det mesta.

hör av mig när saker är lugnare i skolan.

CIAO

Back to school

IMORGON BÖRJAR SKOLAN!!! SÅ JÄÄÄÄÄKLA KUL!!!! :D:D:D:D:D
Tro det eller ej, men jag är riiiktigt pepp på att börja skolan nu - eftersom jag och mina brudar börjar på Folkungaskolan! Det ska bli fantastiskt kul att börjapå nytt, träffa nytt folk, nya ämnen, och se något annat än Tornhagens blåa korridorer :)

Igår serverade jag på Marys bröllop med Henrietta (som fotade), Karin, Li, Emma, Issa, Sanja och Mona. Så fint, jag vill med gifta mig nu!  


OCH EMMA ÄR HEMMA FRÅN ÖSTERRIKE!!!





CIAO


Dancing in the moonlight

Igår var jag med alex, hos honom och sen longboard ner till skylten där vi lirade ett tag :)


You are my everything



♥♥♥♥

 

this is love!

 

CIAO



Happy Birthday!!

Grattis till mamma som fyller 38 år idag! :) ♥



 


Check this out!


HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHA
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH

Så hemsk.

No sound but the wind

Idag har varit en av de segaste dagarna på heeela lovet. INGET att göra! Kul? Inte ett dugg. Sista lediga måndagen också, vill inte till skolan än! :(

Skit på hela dagen.






ccciiiaaaoooooo


Walking on sunshine

Igår såg jag filmen How To Be, med Robert Pattinson. Haha, sjuk film. Riktigt riktigt dålig faktiskt. MEN eftersom Rob var med så var det ända ett nöje att titta ;) Filmen handlar om en missanpassad musiker vid namn Art ( R. Pattinson) som mentalt inte har alla hästar i hagen. Han trivs inte hemma och anlitar en personlig teraput för hjälp med sin familj, men saker blir bara ännu värre. Som jag sa en riktigt usel film. Men pga huvudrolls innehavaren - suverän ;)


Nu ska jag upp och fixa något att äta, och sedan dra till Amanda.







CIAO

Gives you hell!

Igår hade jag och amanda göör mysigt, först på skänninge marken, och på kvällen inne i stan :) Mycket skratt.
Och jag har good news - nu kommer lite av de andra midsommar bilderna, bara 1½ månad för sent... 

  









En helt underbar helg i Loftahammar ♥

CIAO


Who Says

Yeaaah, bring it on!
Idag träffade jag som sagt Amanda, var vid stångån och chillade. Senare drog vi på moppen till Bergs slussar där vi låg på en filt och myste. Efter ett par timmar började magen kurra, och det löste vi med hjälp av en stor, fet pizza som defenitivt inte satt fel :)











Nu blir det en kopp té.

CIAO


California girls!

Igår träffade jag Amanda, som jag inte träffat sen midsommar! ♥ wow,helt sjukt.
Slappade hos henne, var ute och på stan. Såg också Benjamin Button's otroliga liv.
Och på dagens schema: Amanda :)



CIAO

 


Lisebergskortet med Emma



yeah, there we are ;)
Saknar Emma som befinner sig i Österrike ♥

Nu ska jag snygga till mig och sen träffa Amanda!!

CIAO


All you need is love

Idag har jag namnsdag!!
Så det blev namnsdags fika hemma hos mormor & lasse :)





CIAO




DEN NYA VAMPYR FILMEN - Vampire Suck

 

KOLLA! Hur kul som heslt! Även om jag är ett twi-hard så är den helt sjukt kul! Måste verkligen se filmen.

Så det spelar ingen roll om ni diggar The Twilight Saga eller ej - kolla!



Här kommer ett par snygga bilder på Ashley Greene också :)


CIAO


Spotlight

Halloj.
Idag träffade jag tessan. Fick en jätte gullig present av henne från Tyskland. Sen lagade hon också gudomliga pannkakor till oss :)
Efter det bar det av till Alex och såg på film.

Och gissa vad? Jag tillhör äntligen mänskligheten! Jag har sett Titanic!! Allt förutom sista halvtimmen i alla fall. Hade tänkt att se den i veckan med Palmen.




CIAO

RSS 2.0