I'm back

Stort tack och gigantisk tacksamhet skickas till gaby nu. Duktig på det där med gästbloggning, det ska vi se till att du får göra fler gånger hörredu.

Efter en skoldag och ett träningspass är jag nu alltså tillbaka i Linköping. Har så mycket plugg att jag går omkring med en livboj runt halsen för att inte drunkna, vilket jag - till föga förvånande - fann ganska opraktiskt på gymmet.

Och idag är det alla hjärtans dag. Knepigt det där. Har hört många av mina vänner idag som klagar på den här töntiga högtiden, att det bara är ett kontroversiellt jippo. Medans andra njuter för fullt och kramar alla de ser för att det är just alla hjärtans dag.
Men vad är denna dag för mig?
För de flesta betyder alla hjärtans dag att man umgås med sin pojk-/flickvän. Så om man inte har någon ska man deppa ihop hemma med Ben and Jerrys och tröstäta, eller? Jag håller inte med. Kärlek för mig var när jag fick ett sms av farmor som önskade mig en glad alla hjärtans dag. När pappa kom med godis och mamma kramade om mig. När jag märkte att mormor varit här under dagen och bäddat min säng och lagt en alla hjärtans dag present på överkastet. När min syster hälsade genom att ropa Glad alla hjärtans dag! och att se mina klasskamrater ge varandra små överaskningar för att liva upp vardagen. 
Det är kärlek. 
Så klaga inte på alla hjärtans dag, utan se det som en dag som är lite bättre än alla andra där du har chansen att visa de i din omgivning att du upskattar dem.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0